torsdag 20. november 2008

Caos 5 uker - 13 dager igjen!!



Endelig var tiden inne for å se på valpene igjen. Frem til nå har vi bare besøket dem en gang i uken- men den siste tiden frem til levering vil iallefall antallet besøk dobles. Det er nå det begynner å bli interessant.

Jeg hadde tatt med noen gjenstander i dag slik at vi kunne teste hanhundene litt. Det er ennå fortidlig for å se helheten hos valpene, og vite med sikkert hvilket "personlighet" de har. Men man kan allerede nå se noen konturer.


Vi tok for oss en og en hanvalp for å se hvordan de fungerte seperat. Ingen viste noen tegn på usikkerhet eller uro av å være atskildt fra gjengen, og alle valpene var veldig gjevne.


Jeg startet med å tilby valpene en godbit som var ukjent for dem, bare for å se hvor ivrig de er etter mat. Alle valpene tok godbiten uten å nøle - første gang de spiser noe annet enn valpefor.


Etter de hadde fått svelget unna godbiten tok jeg frem en leke for å se gjenstandsinteressen deres. Noen var raskere frempå enn andre, men alle endte med å leke og dra i leken. Til slutt tok jeg frem de berømte nøklene for å se hvordan de reagerte på en fremmende gjenstand med litt lyd i. To av valpene var mer opptatt av alt det andre som skjedde rundt dem, noe som er helt greit, mens de andre gikk rett på og under søkte nøklene :o)


Oppdretten Fred har holdt øynene åpne etter en valp som vil passe oss, og mener at den minste(se bildet: Fred og den minste valpen) er virkelig sterk mentalt sett. Dette viste den også under testingen i dag. Så vi vil følge den med argus øyne fremover.
Som dere ser er det ikke bare meg som koser meg blandt valpene! Her er John sammen med to av hanvalpene. John og Fred hadde sitt svare strev med å finne ut hvem av valpene jeg hadde testet og hvem som ikke var blitt testet ennå.
Etter helgen skal vi ta med oss valpene litt rundt om kring i nye miljø, de skal også få møte Trofast (en og en) og tanteungen min Ivar på 5 år. Arne skal også være med å kikke på dem for å komme med sin mening om hvilken valp vi skal velge.
Det blir en travel tid frem mot leveringsdatoen 3 desember!

Ingen kommentarer: